Une entreprise familiale
Het begon allemaal in 1953 in de garage van onze grootouders Maria en Franz Schumacher in Raeren, België, net over de grens met Duitsland in de buurt van Aken. Na de oorlog wilde onze grootvader een nieuw leven opbouwen. Hij besloot mosterd te gaan maken, want mosterd produceren was niet ingewikkeld, niet duur en vergde niet veel ruimte. De mosterdhandel liep goed en na verloop van tijd breidde het bedrijf, dat bekend stond onder de naam "Gloria" en daarna "Filou", uit met twee extra aanbouwen aan de garage en het kleine bijgebouw. Op een gegeven moment begonnen onze grootouders ook andere producten te produceren, waaronder mayonaise en kant-en-klaarmaaltijden. Maar toen werd onze grootvader Franz ziek. Onze tante, een zus van onze moeder Elvira, nam het bedrijf een tijdje over. Maar het was duidelijk dat ze het niet voor altijd wilde runnen. Uiteindelijk besloten onze moeder Elvira en onze vader Philippe om de zaak over te nemen.
In 1983 namen onze ouders het bedrijf volledig over. Ondertussen waren de kant-en-klare maaltijden die in grote hoeveelheden in onze Conserverie & Moutarderie Belge werden geproduceerd, een groot succes op de markt. Bijna vier jaar lang produceerden onze ouders slechts voor één grote klant. Op een bepaald moment kwamen daar andere producten bij: dressings, spreads en sauzen. Het bedrijf bleef groeien. Al snel werden er vier kinderen geboren - dat zijn wij. Hoe meer we opgroeiden, hoe meer we onze ouders hielpen in het bedrijf, totdat drie van ons geleidelijk in het bedrijf stapten.
Aujourd’hui, nous, Rachel, Raphaël et
Laurent, sommes une équipe de trois
personnes à la tête de l’entreprise
familiale. En 2010, nous avons
commencé à fabriquer des produits
certifiés bio pour différents clients,
dont principalement des pâtes à
tartiner.
NOTRE PHILOSOPHIE
Als 3e generatie hebben we het onze missie gemaakt om ons familiebedrijf, met inmiddels bijna 70 jaar ervaring, duurzamer te maken. We hebben onze bedrijfsstrategie gebouwd op een model van duurzaamheid. We hebben onze bedrijfsstrategie gebouwd op een model van duurzaamheid:
ecologisch, economisch en sociaal.