Flexibiliteit en reactievermogen

In het huidige economische klimaat, gekenmerkt door een sterke concurrentie, hebben wij een differentiatie strategie gekozen, een strategie die voortdurend flexibiliteit en snelheid van uitvoering eist, dat kunnen grote multinationals in de voedingssector niet altijd beweren.

Geleid door Philippe en Elvira Renson, het bedrijf neemt momenteel een vijftiental personen in dienst en blijkt een omzet van ongeveer 4.500.000 EUR. Sinds 2010 is de derde generatie ingestapt  met Laurent en Raphaël Renson.

Bis ons zal u van een persoonlijke begeleiding profiteren. Het is ons een genoegen u professioneel te dienen.

Flexibiliteit, een gekozen verplichting

De flexibiliteit is de sleutel van ons succes, want wij weigeren geen aanvraag voordat we alle mogelijke oplossingen analyseerd hebben. 

Zo heeft het bedrijf ook met de productie van Kosher, Hallal en biologische producten begonnen en heeft daardoor diverse certificeringen gehaald. 

Dank onze reactiviteit en dynamiek, bieden wij een breed assortiment aan verpakkingen voor onze verschillende producten aan, van het glas van 220 ml tot de container 1000L. 

De producten worden verkocht onder de merken “Filou“, “Jefke“, “La vache qui regarde passer les trains” en “La Délicieuse, maar ook en vooral onder private label.

Een klein stukje geschiedenis

De Moutarderie Belge wordt in 1953 opgericht door Franz Schumacher onder de naam “Gloria” later “Filou” en specialiseerd zich eerst in de productie van mosterd.

In 1983 wordt het bedrijf door zijn schoonzoon en zijn dochter, Philippe en Elvira Renson, overgenomen. Het Familiebedrijf ziet dan haar assortiment naar sauzen en kant-en-klare maltijden verbreden. De traditionele vol-au-vent wordt het belangrijkste product van de onderneming die haar omzet van jaar tot jaar groeien ziet. Diverse grote contracten met de grote distributie in België versterken deze trend. Vandaag zijn wij aanwezig bij alle grote retailers en groothandels in Beglië en richten ons meer en meer naar het export.

Sinds enkele jaren heeft de derde generatie ingestapt en geeft ons bedrijf een nieuwe verse wind.

  • Franz Schumacher 1953
  • Philippe & Elvira Renson 1983
  • Laurent & Raphael Renson 2010
  • Rachel Renson 2017

Een hogere kwaliteit
dankzij het respect van de normen

certifications

Bezorgd over de gezondheid en de veiligheid van onze consumenten, respecteren wij de strenge regels die in de voedingssector gelden. 
Dit komt bijzonder tot uiting door een BRC certificering. Wij geven al onze aandacht op een strenge controle van de ingrediënten, grondstoffen en op een constante kwaliteit van het eindproduct.

Wij beantwoorden ook der vereisten van niche markten zoals Kosher, Halal en BIO.